Köpvillkor
- Hodco är ett svenskt varumärke som ägs och drivs av Audeor AB (Org.nr: 559201-0184), med säte i Uppsala. Företagets postadress är Oxelgatan 9B, 753 24 Uppsala.
- Genom att besöka och/eller handla på hodco.se godkänner du våra köpvillkor samt vår Integritetspolicy.
- När du genomfört en beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
- Är något fel i orderbekräftelsen ber vi dig att omedelbart kontakta oss via e-post på kundservice@hodco.se, så löser vi det.
3. Leverans och frakt
Alla våra varor skickas i en diskret förpackning, från vårt lager i Uppsala.
Fraktsätt: Postnord
Frakttid: 1-2 arbetsdagar
Fraktkostnad: För ordrar upp till 499kr, kostar frakten 29kr.
För ordrar över 499kr är frakten gratis.
4. Priser
Alla priser i vår butik anges i SEK och är inklusive 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser utan förvarning och efter eget tycke.
5. Ej uthämtade paket
Om du som kund inte hämtar ut ditt paket från angivet utlämningsställe kommer ditt paket automatiskt att returneras till oss. I detta fall kommer du även debiteras en summa motsvarande 250kr för att täcka de extrakostnader detta medför oss. Önskas leverans på nytt tillkommer en fraktkostnad på 29kr.
6. Ångerrätt
Vi är mycket stolta över kvaliteten på vår produkt och vill att så många som möjligt ska få möjlighet och våga prova den.
Därför erbjuder vi en 30 dagars nöjd kund-garanti. Detta innebär att du helt riskfritt kan testa vår produkt i 30 dagar efter köp.
Skulle du av någon anledning inte vara helt nöjd med produkten får du pengarna tillbaka.
Såhär går du till väga om du inte är nöjd med Hodco:
- Kontakta oss via formuläret på denna sida och berätta kort varför du inte är nöjd med produkten. Vi strävar alltid efter att bli bättre, så din feedback är mycket viktig för oss.
- Vi återkopplar och ger dig vår returadress, dit du skickar tillbaka produkten (kunden står för returfrakten).
- När vi har mottagit produkten betalar vi tillbaka dina pengar (=köpeskilling+frakt, men ej returfrakt). Vänligen notera att det kan ta några dagar innan du ser pengarna på ditt konto, beroende på vilken betalningsmetod du använt.
- Vi kontrollerar alla produkter innan de skickas till kund. Skulle produkten ändå vara skadad eller defekt på något sätt när den anländer till kund, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
- Notera att du alltid måste kontakta oss först för ett godkännande, innan du returnerar en defekt vara.
7.1. Hur går du tillväga vid reklamation?
- Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till kundservice@hodco.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
- Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
- Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkten.
- Vi eftersträvar alltid att illustrera våra produkter så korrekt som möjligt. Notera dock att våra bilder kan skilja sig från verkligheten, då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
- Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra våra allmänna villkor. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen.
- Genom att använda vår hemsida och/eller köpa en vara, godkänner du de ändrade villkoren.
10. Tvist och lagval
Tvist gällande tolkning eller tillämpning av våra allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.